9000680542 |
Estratègies metodològiques per a les classes d'Alemany |
2022-2023 |
Curs. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
24/2/2023 - 26/5/2023 (15 hores) de 17:00h a 20:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
PL68 Estratègies metodològiques per a les classes d'Alemany
|
| |
Inscripció |
07/01/2023 - 17/01/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació de 15 hores en total està dedicada per als docents d'Alemany que volen millorar les estratègies metodològiques pel que fa a la competència oral, entre altres.
Consisteix en 3 sessions de tallers que es faran de manera virtual de durada de 2,5h de manera sincrònica + 2,5 h fase online a través de la plataforma Moodle de treball individual.
Sessió 1
Títol:Kontrastive Landeskunde mit Liedern/ Cultura i civilització contrastiva amb cançons
Ponent: Pedro Fernández
Data: 24 de febrer de 2023
Aquest taller virtual ajudarà al professorat a familiaritzar-se amb un ventall de cançons alemanyes des del punt de vista sòcio-cultural i històric.
Analitzarem els texts respecte el seu potencial de reflectir diverses realitats socials i culturals dels països de parla alemanya i veurem tècniques de didactització i d’aprofitament d’aquest material auditiu dins d’un context d’ensenyament tant presencial com virtual.
Explotarem possibilitats de treballar les destreses de comprensió lectora i auditiva i de pronunciació amb les possibilitats d’endinsar-nos en els aspectes culturals i socials reflectits en les cançons.
Sessió 2
Títol:Training der Sprechfertigkeit: Arbeitsmethoden, Ideen und noch mehr Aufgaben / Com practicar l'expressió oral: tècniques, idees i més tasques
Ponent: Nina Heissenberg
Data: 17.03.2023
Mai es parla prou sobre parlar. L'objectiu principal de l'ensenyament mo-dern de l'alemany com a llengua estrangera és capacitar als estudiants d'alemany per actuar de forma comunicativa. Durant el taller, ens centra-rem en diferents mètodes de treball, ja que aquests garanteixen que tots els alumnes de la classe puguin ser actius i comunicatius al mateix temps. Es presentaran i provaran diferents mètodes de treball a partir de tasques concretes d'expressió oral. En la fase en línia, de 2,5 hores de durada, els participants aprofundeixen en una tasca oral o mètode de treball del taller i reflexionen sobre com podrien utilitzar-ho a les seves pròpies classes.
Sessió 3
Títol: Sprechfertigkeit fördern durch Projektarbeit zu aktuellen Themen: Nachhaltigkeit/ Oralitat en el treball per projectes mediambiental a l'escola: sostenibilitat
Ponent: Nina Heissenberg
Data: 26.05.2023
La sostenibilitat i el canvi climàtic són temes sobre els quals gairebé to-thom té alguna cosa a dir i que ningú pot ignorar en aquests temps. En aquest taller, obtindrem idees, material i enllaços sobre com podem abor-dar el reciclatge, el comportament dels consumidors i el consum d'energia a la classe d'alemany com a llengua estrangera i, al mateix temps, entre-nar el vocabulari i la gramàtica. L'atenció se centra en les destreses pro-ductives, especialment l'expressió oral. També farem suggeriments sobre com poder engegar els vostres propis projectes sostenibles amb els vos-tres alumnes. En la fase final en línia, treballarem en una idea de projecte a la plataforma
Moodle de tal forma que es pugui implementar a la vostra classe i rebre retroalimentació del grup i de la responsable del seminari.
|
| |
Objectius |
Sessió 1
Títol: Kontrastive Landeskunde mit Liedern/ Cultura i civilització contrastiva amb cançons
− Consolidar els coneixements metodològics, didàctics bàsics i les possibilitats d’articular-los eficaçment dins de la virtualitat en l'àmbit de l’alemany com a llengua estrangera.
− Qualificar el professorat per a un tipus d'ensenyament basat en l'aprenentatge orientat a l'acció i a la auto-regulació dels estudiants.
− Capacitar el professorat per a un ensenyament metodològicament variat.
− Fer reflexionar els/les docents sobre la seva praxis educativa.
− Tractar temes metodològics-didàctics bàsics d'interès general i d’actualitat.
Sessió 2
Títol: Training der Sprechfertigkeit: Arbeitsmethoden, Ideen und noch mehr Aufgaben / Com practicar l'expressió oral: tècniques, idees i més tasques
− Consolidar els coneixements metodològics i didàctics bàsics i les possi-bilitats d’articular-los eficaçment dins de la virtualitat en l'àmbit de l’alemany com a llengua estrangera.
− Qualificar el professorat per a un tipus d'ensenyament basat en l'apre-nentatge orientat a l'acció i a la auto-regulació dels estudiants.
− Capacitar el professorat per a un ensenyament metodològicament vari-at.
− Fer reflexionar els/les docents sobre la seva praxis educativa.
− Tractar temes metodològics-didàctics bàsics d'interès general i d’actualitat.
Sessió 3
Títol: Sprechfertigkeit fördern durch Projektarbeit zu aktuellen Themen: Nachhaltigkeit/ Oralitat en el treball per projectes mediambiental a l'escola: sostenibilitat
− Consolidar els coneixements metodològics i didàctics bàsics i les possi-bilitats d’articular-los eficaçment dins de la virtualitat en l'àmbit de l’alemany com a llengua estrangera.
− Qualificar el professorat per a un tipus d'ensenyament basat en
l'aprenentatge orientat a l'acció i a la auto-regulació dels estudiants.
− Capacitar el professorat per a un ensenyament metodològicament
variat.
− Fer reflexionar els/les docents sobre la seva praxis educativa.
− Tractar temes metodològics-didàctics bàsics d'interès general i d’actualitat.
|
| |
Continguts |
Sessió 1
Títol: Kontrastive Landeskunde mit Liedern/ Cultura i civilització contrastiva amb cançons
- Presentació de cançons en alemany
- Reflexió sobre el potencial de les cançons de reflectir realitats socials i culturals dels països de parla alemanya
- Propostes de didatització, tenint en compte tant l’aspecte sòcio-cultural com també les possibilitats de treballar les destreses de comprensió i de pronunciació
- Tasca d’elaboració d’una activitat d’aprenentatge basada en l’ús d’una o varies cançons
Sessió 2
Títol: Training der Sprechfertigkeit: Arbeitsmethoden, Ideen und noch mehr Aufgaben / Com practicar l'expressió oral: tècniques, idees i més tasques
- Aportació teòrica i visió de conjunt: Què 3 fases han d'incloure les tas-ques orals eficaces?
- Quin és la funció dels mètodes de treball per a la destresa oral?
- Presentació i reflexió conjunta: Quins mètodes de treball són adequats per dur a terme tasques d'expressió oral de manera que activin a tots els alumnes al mateix temps?
- Tasques concretes que entrenen la parla dialògica i com a monòleg
Sessió 3
Títol: Sprechfertigkeit fördern durch Projektarbeit zu aktuellen Themen: Nachhaltigkeit/ Oralitat en el treball per projectes mediambiental a l'escola: sostenibilitat
- Definició i context: com parlar de projectes relacionats amb la
protecció del medi ambient a la classe d’alemany?
- Idees i situacions comunicatives per tractar el tema sostenibilitat d’una manera eficaç
- Perspectiva general dels projectes ja existents sobre aquest tema
- Capacitar al professorat per posar en pràctica amb eficàcia els seus propis projectes a l'aula
|
| |
Observacions |
Inscripcions fins al 29 de gener
Més informació sobre els continguts a: http://www.goethe.de/barcelona/bkd
|
| |
Formador/a |
Nina Heissenberg i Pedro Fernández
|
| |
Avaluació |
Avaluació de l'aprofitament: assistència obligatòria a les sessions, min 80%. Durant el transcurs de l'activitat els assistents hauran de participar activament per a poder-la aprofitar. Els participants a la fase telemàtica hauran de desenvolupar adequadament una activitat pròpia aplicant els continguts dels tallers i penjar-la a la plataforma Moodle.
|
| |
Requisits de certificació |
Les tres sessions certificaran conjuntament, en total de 15 hores. Rebran un certificat els participants que hagin tingut una avaluació positiva dels tres tallers i que hagin realitzat les tasques d'aprofitament que es demanin. No s'emetran certificats de participació per cada taller per separat.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'alemany de Secundària, Batxillerat i EOI amb mínim de C1.
Requisits:
1. Disposar d'usuari XTEC actiu.
2. Haver certificat les activitats de formació adjudicades durant aquest curs acadèmic i l'anterior.
Criteris específics d’adjudicació. Les sol•licituds admeses s'ordenaran en funció de:
1.Vinculació al centre de treball 2.1.Funcionari 2.2.Interí 2.3. Substitut
2.Nivell de llengua C2, C1.
|
| |
E-mail |
accionsalemany@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
24/02/2023 |
1700 |
2000 |
Sessió 2 |
divendres |
17/03/2023 |
1700 |
2000 |
Sessió 3 |
divendres |
26/05/2023 |
1700 |
2000 |
|
| |