Més informació [ Detall d'activitat

 
9000680542   Estratègies metodològiques per a les classes d'Alemany
2022-2023   Curs. Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   24/2/2023 - 26/5/2023 (15 hores) de 17:00h a 20:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
  
  
Tipus activitat   PL68 Estratègies metodològiques per a les classes d'Alemany
  
Inscripció   07/01/2023 - 17/01/2023
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta formació de 15 hores en total està dedicada per als docents d'Alemany que volen millorar les estratègies metodològiques pel que fa a la competència oral, entre altres.
Consisteix en 3 sessions de tallers que es faran de manera virtual de durada de 2,5h de manera sincrònica + 2,5 h fase online a través de la plataforma Moodle de treball individual.

Sessió 1

Títol:Kontrastive Landeskunde mit Liedern/ Cultura i civilització contrastiva amb cançons
Ponent: Pedro Fernández
Data: 24 de febrer de 2023

Aquest taller virtual ajudarà al professorat a familiaritzar-se amb un ventall de cançons alemanyes des del punt de vista sòcio-cultural i històric.
Analitzarem els texts respecte el seu potencial de reflectir diverses realitats socials i culturals dels països de parla alemanya i veurem tècniques de didactització i d’aprofitament d’aquest material auditiu dins d’un context d’ensenyament tant presencial com virtual.
Explotarem possibilitats de treballar les destreses de comprensió lectora i auditiva i de pronunciació amb les possibilitats d’endinsar-nos en els aspectes culturals i socials reflectits en les cançons.


Sessió 2

Títol:Training der Sprechfertigkeit: Arbeitsmethoden, Ideen und noch mehr Aufgaben / Com practicar l'expressió oral: tècniques, idees i més tasques
Ponent: Nina Heissenberg
Data: 17.03.2023

Mai es parla prou sobre parlar. L'objectiu principal de l'ensenyament mo-dern de l'alemany com a llengua estrangera és capacitar als estudiants d'alemany per actuar de forma comunicativa. Durant el taller, ens centra-rem en diferents mètodes de treball, ja que aquests garanteixen que tots els alumnes de la classe puguin ser actius i comunicatius al mateix temps. Es presentaran i provaran diferents mètodes de treball a partir de tasques concretes d'expressió oral. En la fase en línia, de 2,5 hores de durada, els participants aprofundeixen en una tasca oral o mètode de treball del taller i reflexionen sobre com podrien utilitzar-ho a les seves pròpies classes.


Sessió 3

Títol: Sprechfertigkeit fördern durch Projektarbeit zu aktuellen Themen: Nachhaltigkeit/ Oralitat en el treball per projectes mediambiental a l'escola: sostenibilitat

Ponent: Nina Heissenberg

Data: 26.05.2023

La sostenibilitat i el canvi climàtic són temes sobre els quals gairebé to-thom té alguna cosa a dir i que ningú pot ignorar en aquests temps. En aquest taller, obtindrem idees, material i enllaços sobre com podem abor-dar el reciclatge, el comportament dels consumidors i el consum d'energia a la classe d'alemany com a llengua estrangera i, al mateix temps, entre-nar el vocabulari i la gramàtica. L'atenció se centra en les destreses pro-ductives, especialment l'expressió oral. També farem suggeriments sobre com poder engegar els vostres propis projectes sostenibles amb els vos-tres alumnes. En la fase final en línia, treballarem en una idea de projecte a la plataforma
Moodle de tal forma que es pugui implementar a la vostra classe i rebre retroalimentació del grup i de la responsable del seminari.


  
Objectius   Sessió 1

Títol: Kontrastive Landeskunde mit Liedern/ Cultura i civilització contrastiva amb cançons

− Consolidar els coneixements metodològics, didàctics bàsics i les possibilitats d’articular-los eficaçment dins de la virtualitat en l'àmbit de l’alemany com a llengua estrangera.
− Qualificar el professorat per a un tipus d'ensenyament basat en l'aprenentatge orientat a l'acció i a la auto-regulació dels estudiants.
− Capacitar el professorat per a un ensenyament metodològicament variat.
− Fer reflexionar els/les docents sobre la seva praxis educativa.
− Tractar temes metodològics-didàctics bàsics d'interès general i d’actualitat.

Sessió 2

Títol: Training der Sprechfertigkeit: Arbeitsmethoden, Ideen und noch mehr Aufgaben / Com practicar l'expressió oral: tècniques, idees i més tasques

− Consolidar els coneixements metodològics i didàctics bàsics i les possi-bilitats d’articular-los eficaçment dins de la virtualitat en l'àmbit de l’alemany com a llengua estrangera.
− Qualificar el professorat per a un tipus d'ensenyament basat en l'apre-nentatge orientat a l'acció i a la auto-regulació dels estudiants.
− Capacitar el professorat per a un ensenyament metodològicament vari-at.
− Fer reflexionar els/les docents sobre la seva praxis educativa.
− Tractar temes metodològics-didàctics bàsics d'interès general i d’actualitat.

Sessió 3

Títol: Sprechfertigkeit fördern durch Projektarbeit zu aktuellen Themen: Nachhaltigkeit/ Oralitat en el treball per projectes mediambiental a l'escola: sostenibilitat

− Consolidar els coneixements metodològics i didàctics bàsics i les possi-bilitats d’articular-los eficaçment dins de la virtualitat en l'àmbit de l’alemany com a llengua estrangera.
− Qualificar el professorat per a un tipus d'ensenyament basat en
l'aprenentatge orientat a l'acció i a la auto-regulació dels estudiants.
− Capacitar el professorat per a un ensenyament metodològicament
variat.
− Fer reflexionar els/les docents sobre la seva praxis educativa.
− Tractar temes metodològics-didàctics bàsics d'interès general i d’actualitat.

  
Continguts   Sessió 1

Títol: Kontrastive Landeskunde mit Liedern/ Cultura i civilització contrastiva amb cançons

- Presentació de cançons en alemany
- Reflexió sobre el potencial de les cançons de reflectir realitats socials i culturals dels països de parla alemanya
- Propostes de didatització, tenint en compte tant l’aspecte sòcio-cultural com també les possibilitats de treballar les destreses de comprensió i de pronunciació
- Tasca d’elaboració d’una activitat d’aprenentatge basada en l’ús d’una o varies cançons

Sessió 2

Títol: Training der Sprechfertigkeit: Arbeitsmethoden, Ideen und noch mehr Aufgaben / Com practicar l'expressió oral: tècniques, idees i més tasques


- Aportació teòrica i visió de conjunt: Què 3 fases han d'incloure les tas-ques orals eficaces?
- Quin és la funció dels mètodes de treball per a la destresa oral?
- Presentació i reflexió conjunta: Quins mètodes de treball són adequats per dur a terme tasques d'expressió oral de manera que activin a tots els alumnes al mateix temps?
- Tasques concretes que entrenen la parla dialògica i com a monòleg

Sessió 3

Títol: Sprechfertigkeit fördern durch Projektarbeit zu aktuellen Themen: Nachhaltigkeit/ Oralitat en el treball per projectes mediambiental a l'escola: sostenibilitat

- Definició i context: com parlar de projectes relacionats amb la
protecció del medi ambient a la classe d’alemany?
- Idees i situacions comunicatives per tractar el tema sostenibilitat d’una manera eficaç
- Perspectiva general dels projectes ja existents sobre aquest tema
- Capacitar al professorat per posar en pràctica amb eficàcia els seus propis projectes a l'aula

  
Observacions   Inscripcions fins al 29 de gener
Més informació sobre els continguts a: http://www.goethe.de/barcelona/bkd

  
Formador/a   Nina Heissenberg i Pedro Fernández
  
Avaluació   Avaluació de l'aprofitament: assistència obligatòria a les sessions, min 80%. Durant el transcurs de l'activitat els assistents hauran de participar activament per a poder-la aprofitar. Els participants a la fase telemàtica hauran de desenvolupar adequadament una activitat pròpia aplicant els continguts dels tallers i penjar-la a la plataforma Moodle.

  
Requisits de  certificació   Les tres sessions certificaran conjuntament, en total de 15 hores. Rebran un certificat els participants que hagin tingut una avaluació positiva dels tres tallers i que hagin realitzat les tasques d'aprofitament que es demanin. No s'emetran certificats de participació per cada taller per separat.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'alemany de Secundària, Batxillerat i EOI amb mínim de C1.
Requisits:
1. Disposar d'usuari XTEC actiu.
2. Haver certificat les activitats de formació adjudicades durant aquest curs acadèmic i l'anterior.
Criteris específics d’adjudicació. Les sol•licituds admeses s'ordenaran en funció de:
1.Vinculació al centre de treball 2.1.Funcionari 2.2.Interí 2.3. Substitut
2.Nivell de llengua C2, C1.
  
E-mail   accionsalemany@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   24/02/2023   1700   2000 
 Sessió 2   divendres   17/03/2023   1700   2000 
 Sessió 3   divendres   26/05/2023   1700   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent